Carry on

Idag var det dags för Mando igen.
Äntligen fick jag träffa Johan igen! Det är konstigt hur man kan känna sig så nära en person men samtidigt se personen som en främling...
Vi fick pratat ganska länge idag. Jag vill ha fler utmaningar, mer att göra etc.
Jag är otroligt rastlös och vill ha mer aktiviteter hemma att göra, men Johan stoppar mig, dels för att jag måste väl ta det lugnare så att det inte blir för mycket på samma gång samt att jag just nu inte får vara fysiskt aktiv. Jag ska förhålla mig som om jag var i rullstol... Förutom den korta promenaden som jag får ta per dag med min hund<3!
Jag ska iallafall få börja gå en hundkurs igen med min hund, det känns bra! Det behöver både jag och hon! :)
Nästa vecka ska vi även gå igenom mitt matschema och kolla fler alternativ, vanliga och utmaningar.
Annars verkar tanken vara att jag ska vara på Mando främst över luncherna för att träna på så mycket kött som möjligt. Jag äter nemligen endast kyckling och fisk (någon enstaka gång korv eller blodpudding p.g.a järn). Detta gör jag då jag mår mycket bättre av det samt på grund av att jag aldrig gillat kött. Vi är en riktig grillfamilj, Pappa grillar året runt och har två stora grillar. Jag har hela mitt liv haft otroligt svårt att äta alla grillplankor, köttbitar etc. Imed grillningen har det blivit en del! När jag var 17 lät mina föräldrar mig välja bort kött då de ansåg att jag var mogen nog att förstå konsekvenserna av detta, samt att de säkert tröttnat på att se mig sitta och tugga på samma bit kött i evigheter!
Mando har dock som princip att man ska äta allt, så nu ska jag börja äta kött igen. Kött är inget ångest framkallande för mig, som till exempel pasta länge har varit, och fortfarande är till en viss grad. Jag tycker helt enkelt inte om kött och har svårt att äta det. Men jag tänker äta allt kött de "tvingar i mig" på mando. När jag sedan är frisk kan jag välja bort kött igen och då vet jag även om det verkligen är JAG som inte mår bra av kött eller om det faktiskt var sjukdomen som påverkade mig i detta också...
Ja så nu har jag haft en lång utläggning om något som troligen är hur tråkigt som helst, men men nu vet ni det!
Jag tillägger bra boken för idag också när jag ändå tråkat ut alla läsare!
Jag tog skink alternativ till mellanmål
Hade "fin" tröja samt smycken på mig
Hade ett givande samtal med Mamma under middagen
Imorgon ska jag till Mando igen, förmiddagsmellanmål och lunch!
bild från spanska ridskolan, wien

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0