Keep breathing

Idag är det lite jobbigt.
Jag utmanade mig med banan till förmiddags mellanmålet. Sen hade Johan planerat en riktig utmaningsdag för mig idag! Det blev kött- färsbiff- till lunch. Sen var tanken att jag skulle sluta efter lunch men istället ska jag vara kvar till halv 16 och äta mellanmål då vi ska ha fika utmaning. Dessutom var vi otroligt många patienter här så vi borde ha haft delad lunch, men istället gjorde dom en utmaning av att alla skulle trängas vid bordet, vilket gör hela situationen ännu jobbigare!
Det positiva som jag bör fokusera på är att jag klarade lunchen utan problem, det är ju bara inte gott, finns ju värre saker! Det jobbigaste med dagen är att jag ställt in mig på att få gå hem efter lunch men att det blev ändrat. Troligen spelar kanske fikan in lite också i det... Jag gör ju inget hemma egentligen så jag kan ju lika gärna vänta på att dagen ska gå här...
När jag äntligen fick sluta, efter att ha ätit sockerkaka med sylt frosting, så var tåget inställt. Det var först 10 minuter för sent, sen inställt och då skulle det komma en ersättningsbuss vid kl. 16. Men 16.20 hade det inte kommit någon buss, det visade sig att de satt in sex extra bussar mellan Alingsås och Lerum, det område där tågen inte gick. Problemet var bara att de inte kunde säga när någon av dessa bussar kunde tänkas komma.
Jag kom till slut hem vid halv sex, jag brukar vara hemma kvart över fyra.
Det var ändå en positiv erfarenhet då jag för första gången på säkert minst fem år, kunde stå någorlunda lugn och bara vänta! Jag var inte så orolig, ingen ångest! Allt gick okej, det var ändå skönt att inse det... Hur patetiskt det än låter!
Vänd alltid det negativa till positivt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0