Fredag

Igår kväll kom lite bakslag. Det blev en intensiv dag, vi fick en utmaning här på kliniken vid lunch, nemligen ärtsoppa och pannkakor. Vi fick välja ärtsoppa OCH pannkakor utan Mandometer eller bara pannkakor och då med vår Mandometer. Johan hade valt åt mig- både och- PLUS att det var med KÖTT. Men jag åt utan problem, visst det var lite tankar kring maten, soppan var mycket och sen pannkakor på det med sylt och grädde... Men jag gjorde det, och var dessutom klar först och i princip den enda som åt utan problem.


På kvällen blev det dock lite jobbigt med middagen och sen kvällsmålet då jag mådde illa och inte hade någon matlust, precis som innan på dagen. Men förrutom detta så hade jag även extrem värk i smalbenen, de kändes som om dom var otroligt svullna och skulle sprängas när som helst. Det fick självklart fart på tankarna, och det blev mycket tankar om att det hänt p.g.a allt jag ätit. Vilket det ju egentligen är.

Johan sa idag att det kan vara en benhinne inflammation eller något annat. Då min kropp är så svag och inte klarar någon typ av belastning just nu. Det kanske även är det som min huvudvärk och illamående beror på...


Men jag kämpade och lät inte tankarna vinna utan åt middag och kvällsmål enligt schemat.

Idag är det fredag, hittills har vi lyssnat på en friskriven patient som berättade om sin resa. Vi har såklart även hunnit med frukost, mellanmål och lunch. Jag har tagit start musli till frukosten och tog banan till förmiddags- mellanmålet. Eftermiddags-mellanmålet ska jag inte planera utan försöka se vad jag är sugen på- ännu en utmaning!

bild från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0