Keep fighting

Jag har tänkt ha en utmaning för migsjälv varje dag, för att se till att jag fortsätter framåt samt inte tappar motivation.
Jag kommer skriva om detta här, och även kombinera detta med att skriva min "bra bok" här.
Att skriva "bra bok" är en läxa som alla på kliniken får, det används av många självhjälps gurus etc. Jag har tidigare försökt men inte lyckats hålla i det mer än några dagar.
"Bra boken" går ut på att helt enkelt reflektera över dagen som gått och sedan skriva ner 3 saker man gjort som var bra/ man är nöjd med.
Jag tror att jag är redo nu att åtminstone testa igen!
Idag är det torsdag, jag har haft utmaningar för migsjälv hela veckan! ( utom måndag då jag skrev tenta vilket i sig iförsig var en extrem utmaning)...
  • Tisdag: ta start muslin till frukost istället för den vanliga
  • Onsdag: ta banan till mellanmålet istället för äpple.
  • Torsdag: ta eftermiddagsmellanmåls alternativet med mackor och ta endast ljust bröd!
  • Fredag: ta start musli igen, samt middag med familjen.
Och hur har dessa utmaningar gått hittills?
  • Tisdag: tog start muslin- den är ju så mycket godare!-, tog även banan till mellanmålet samt åt mycket mat utöver kostscchemat, blev "fika utmaning" på eftermiddags-mellanmålet på kliniken och åt middag med familjen.
  • Onsdag: tog inte banan då de var slut+ att jag redan gjort det. Tog dock start igen, frukost hemma innan kliniken och gick även och köpte lite godis efter att jag slutat.
  • Torsdag: hittills har jag inte hunnit till mellanmålet än. Jag har dock tagit en frukost hemma- som blev alldeles för stor då jag fick tvinga i min proppmätta mage frukosten på kliniken.
Uppdatering av resten av veckan följer!

bild från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0