Smile

Idag är en sån där konstig dag igen!

Jag är glad, helt utan anledning!

Ändå har jag fått vänta på tåget imorse i 15 minuter, håller på att bli sjuk, går heldag på Mando- och det är super fint väder ute. Dessa faktorer hade lätt fått mig att få ännu mindre motivation i vanliga fall. Speciellt i kombination med de vanliga problemen med ledvärk, tänderna etc. Men idag är jag glad!

Johan har tidigare sagt att jag ska utmana mig extra de dagar jag har extra motivation. Det är nog en bra ide även för idag!

Min utmaning idag har jag tänkt ska vara att vara delaktig i gruppen som vi har i eftermiddag. Det kallas Forum och vi pratar runt olika teman, denna gång är det "hälsa". Det blir andra gången jag är med.

Igår kväll träffade jag även en av mina grannar, hon hade anorexia i 10år men är nu helt frisk. Hon har nu 3 barn, man, jobbar som barnmorska och hjälper dessutom till varje tisdag på ungdomsmottagningen- bl. à med ungdomar med ätstörningar. Hon och jag satt och pratade, vi brukar ta en promenad och prata lite då och då men nu får jag inte gå så långt så vi var hos mig istället. Hon är bra att prata med, hon är ärlig och låter en inte komma undan, hon får en att tänka, både på gott och ont...

bild från google



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0