Take me as I am

Idag har varit en riktigt bra dag.
Heldag på Mando, har suttit helt stilla i samma fåtölj från kl. 8 till 15.30, endast med pauser för att gå på toa, äta och ha ett samtal med behandlare.
Trots detta har det vart en bra dag!
Jag har jobbat otroligt mycket med min självhjälps bok, övningarna känns jättebra, jag märker stor skillnad från ett år sedan då jag gjorde dessa som en del i min behandling.
Jag märker att jag har mer koll på vad JAG vill och inte vad anorexian vill, jag har blivit bättre på att lyssna på migsjälv helt enkelt. Jag känner mig även lite mer tillfreds med migsjälv. Vågar knappt skriva det, men det känns som om jag på något sätt lever med mig själv istället för emot migsjälv.
Jag har alltid hatat migsjälv men nu känner jag mig inte riktigt så negativ, jag börjar kanske acceptera migsjälv lite mer?
Skriver bra boken här också då det ändå hänger ihop:
Fredag:
Jobbat mycket med "Lev med din kropp" boken
Vänt negativa tankar till positiva!
Tagit lite plats genom att vara social, pratat vid måltider etc.
Ikväll blir det ännu en utmaning. Jag ska testa att se på Let's dance. Det låter löjligt, eller snarare, det ÄR väl löjligt! Men jag har de senaste åren inte kunnat se det då jag inte kan sitta still två timmar i streck samt att jag behöver mer åt "serie/film" hållet för att hålla koncentrationen. Men idag ska jag utmana mig! Blev även skink mellanmålet samt risotto till maten som utmaningar idag.
Thailand 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0